NOVEMBER 2004

GOOD GOLLY MISS MOLLY!!!!!!!!! HERE’S JOHNEY!!!!!!!!!
I AM BACK!!!!!!!!!!!!!
 
Ja hoor da ies ie weer, HET gaat weer beginnen!!!!
Na een rustperiode van 5 jaar, zie Musketeers 2000, zijn we begonnen met de voorbereidingen voor een nieuw avontuur van “de musketeers go DOWN UNDER PART 2”
Er is echter 1 verschil! wij, Wilco Vonk, Frank& Esther van Gerwen, zijn uitgebreid met een 4e musketeer,
Andre Helemigh has teamed up. Nou is Andre geen vreemde voor ons, aangezien we in de tussenliggende periode niet echt stil hebben gezeten. Wij zijn n.l. met z’n 4 al bijna door geheel Europa getrokken, Frankrijk, Italië Griekenland, Duitsland, Spanje, de Utrechtse heuvelrug en de St Pietersberg, en op een van deze reizen hebben we het besluit genomen om terug te gaan naar Down Under.
Zo lagen we dan met z’n 4en onder de stralende Griekse zon op een parelwit strandje plannen te maken voor een volgende trip naar Australië Wilco, Esther en mijzelf. En als vanzelf sprekend hebben wij hier ook onze Dreeke in betrokken aangezien wij gewoon met z’n 4e een eenheid zijn. Dreeke ging dus mee al besefte hij het zelf nog niet, WE DONT TAKE NO FORE A ANSWER PIEMELPIJP”
En aangezien Dreeke al eens aan die kant geweest was tijdens zijn marine tijd, hij heeft er de nodige straatjes ondergekotst, zou hij nuttige herinneringen kunnen hebben IF HE COULD FUCKING REMEMBER.
De meest maffe ideeën passeerde de revue want hoe kun je nou het beste de route doen die wij in gedachte hadden. Wij hadden het plan opgevat om even 15.000 km te doen om effe Australië van de andere kant te gaan bekijken, en EN PASSANT effe de KIMBERLEYS te doorkruisen. Alleen de Kimberleys alleen al zijn groter dan Nederland en dan hebben we het nog niet eens gehad over de wegen die er NIET zijn.
Alles Off-Road dus.
Dus wat is het beste vervoer middel heren???? O ja en ook dame?????
Per camper? Per 4wheel drive? Per quad ? per fiets? Te voet of per rollator??? YEAH RIGHT!!!!!
Per motor natuurlijk,!!!! eikels ( Esther)
Alle 4 zijn we het er over eens, het gebeurt per motor of we gaan niet.
Nou zijn we door de jaren heen behoorlijk verwent geworden qua motors, Dreeke en Wilco reden Triumph Tiger en Esther en ik reden op een Yamaha TDM 850, dus dat wilde we ook daar, en DAAR is waar het water linksom de afvoer in gaat, Australië dus voor de scrabbelaars onder ons. En aangezien de beide heren erg goede ervaringen hadden met de Tigers wilde ik er natuurlijk ook een. Dat heeft echter nog een jaartje geduurd daar Esther en ik in de tussentijd effe zijn gaan trouwen in LAS VEGAS NEVADA.
In April 2004 was het dan zover een gloednieuwe nog in het plastic zittend, laat maar zitten dat schraap ik er wel vanaf op het asfalt van de Nurnburgring, TRIUMPH TIGER stond voor mij klaar om al trappelend van ongeduld zijn eerste pootjes samen met mij op het asfalt te zetten.
Ondertussen hadden de 4 musketeers een spaarplan opgestart om de benodigde pecunia’s te vergaren om deze trip te bekostigen. Afgesproken was om maandelijks te sparen en 1 jaartje dan maar niet op VACANCE te gaan.
FAT CHANCE BUCINSKY!!!! HAD JE GEDACHT!! ALSOF JE EEN JUNKY BIJ DE APOTHEEK KUNT WEG HOUDEN !! YEAH RIGHT.
Onder het motto van “ik zal mijn tijgertje toch moeten testen”?? Zouden we dan maar een kleine trip plannen voor 1 of 2 weekjes naar Spanje/ Portugal. ENFIN uiteindelijk zijn we 1 Maand onderweg geweest met ontzettend lekkere stuur km’s. We kwamen er wel achter dat door het totale gewicht ( ikzelf weeg maar 55kg) de achter veer van de Tigers te zwaar belast zullen worden en dat de benzine voorraad niet toereikend zou zijn om de Kimberleys door te komen, actie radius nu 350 km afstand in Kimberleys 500km tussen de pomp. Wilco heeft ondertussen al TRIUMPH Nederland benaderd met het vering probleem, en ik heb wat inmekaar geflanst om jerrycans benzine te kunnen meezeulen. Oké hoe krijgen we de fietse in Australië?? Naar Oostende rijden en een waterfiets huren is geen optie. Een extra ticket kopen en je Tiger naast je aan het raampje in het vliegmasjientje zetten is een natte droom maar niet echt handig!! Dus wat dan??. Daar komt www.motortransport. nl om de hoek kijken. We zijn eens wezen ouwehoeren met Peet van Damme, en zie daar!! Alles wordt voor ons geregeld De fietse worden thuis opgehaald, ze moeten wel ingekrat zijn maar daar zorgt ons Dreeke voor (komt zijn cursus creatief met kurk ook nog eens van pas), en worden netjes naar het scheepje vervoert om daar te worden ingeladen naar Adelaide ons beginpunt.
Nu moeten ze nog goed geprepareerd worden, en laat nou ROKE motors in Mijdrecht daar ervaring mee hebben. Het blijkt dat zij al vaker een zwemelaar z’n motor geprepareerd hebben voordat zij hem de woestijn in stuurde met de boodschap “ DIE ZIEN WE NOOIT MEER”.………...
Dus alle vertrouwen om zonder kopzorgen, let wel mechanisch he, aan de trip te beginnen.


DE ROUTE:

Nou Boys hoe gaan we rijden?? In ieder geval aan de linkerkant Frank!!!
De andere kant van Down Under is iets groter dan dat ik dacht, 15.000 km. Dus die aanvraag voor 2 weken vakantie kan ook de prullenbak in. Maar nou hebben Wilco, Esther en ik een goede werkgever, we gaan gewoon MAZZEL, en dus zij gaven ons toestemming om, LET WEL, 2 Maanden de hort op te gaan.
Dreeke heeft het iets gemakkelijker wat dat betreft, hij is zelfstandig ondernemer.
“Ik hang wel een bordje op met: “BEN ZO TERUG” of een bordje met: ” DE TERING ”
aldus Dreeke. Ieder van ons heeft zo zijn eigen dingetjes wat hij graag wil zien, dus de route krijgt van zelf gestalte, HAWAI ligt niet op deze route Frank!!! Oké. Aangezien de motoren in Adelaide aankomen start hier dan ook onze route. Vervolgens rijden we via Coober Pedy naar ULURU oftewel Ayers rock het symbool van Australië. Vervolgens gaat het verder richting het noorden, om daar effe een paar national parks te doen ,Katherine en Kakadu, om dan even uit te blazen in Darwin. Dan komt het hoofddoel van onze trip: THE KIMBERLEYS  Dit gebied is nog erg ruig en vrijwel alleen off-road te rijden, 700km in THE MIDDLE OF NOW-WHERE.
Het is de bedoeling dat we een zeer afgelegen gebied gaan zoeken nl MITCHEL FALLS. Dat zou het absolute hoogtepunt kunnen worden als we het UBERHAUBT kunnen bereiken daar het zeer afgelegen ligt en geen normale weg hier naartoe gaat, nou we gaan het zien. Dan gaan we ons eens lekker laten verwennen in Tropisch BROOM, waar we ook nog met de walvissen gaan zwemmen, ben benieuwd wie tegen die tijd zwaarder zal zijn de walvis of ik, voordat we verder rijden langs de westkust naar PERTH. En dan komen we via wat omweggetjes terug naar Adelaide alwaar we als het een beetje meezit, THE WHOLE CHEBANG nog eens gaan doen omdat Australië zo ontzettend verslavend is.

Jullie gaan het meemaken het hele gedoe zal worden bij gehouden op onze website

                                                     http://www.tigerraid-2005.nl

mazzel
Frank van Gerwen